torstai 11. helmikuuta 2016

Laulu tärkeistä asioista

Muistatteko Ultra Bran kipaleen Laulu asioista?

Siinä lauletaan näin:

Mikä on yhteistä kalalle,
trumpetille ja piipulle?
Entäpä mitä on hyvyys ja kampela?
Asioitapa tietenkin ovat ne.

Minä en ole muistanut tätä laulua pitkään aikaan, vaikka se on aikoinaan koskettanut minua syvästi.
Rakas aviomieheni muistutti minua tästä, koska heräsin tänään puoli kuusi, tunnin verran ennen kellonsoittoa, tuumimaan asioita.

Olen niitä ihmisiä, jotka eivät piittaa suosituksista, mitä näitä nyt on, että puhelinta ei saisi näprätä viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa eikä muutenkaan addiktoitua tsekkailemaan sähköposteja ja some-juttuja jatkuvasti. Katsoin siis sähköpostit, vastasin pariin yön aikana tulleeseen ja huolestuin.

Rakkaalle aviomiehelle sanoin, että heräsin niin aikaisin, koska minun piti ajatella Tärkeitä Asioita.
Siitä tuli sitten hänelle Ultra Bran asialaulu mieleen, ja se keskustelu meni näin:

Rakas aviomies: Miksi sä nyt jo oot hereillä?
Minä (jotenkin näin): Heräsin kun piti ajatella tärkeitä asioita.
Rakas aviomies: Sun pitää tehdä niin kuin Ultra Bra.
Minä: Ai siis niinku öööö???
Rakas aviomies: Kirjoittaa niistä laulu.
Minä: Laulu öööö?
Rakas aviomies: No niillähän on se laulu, onkohan se Laulu asioista.
Minä: Harkitsen tätä vaihtoehtoa. Kiitos palautteesta.
Rakas aviomies: Eipä kestä.

Sillä miehellä leikkaa heti aamusta. Respect. (Miksi hän itse oli hereillä, sitä en tiedä.)

Koska en ole muusikko enkä Kerkko Koskisen kaltainen armoitettu runoilija, en edes yritä tehdä laulua, mutta päätin aloittaa uuden blogin. Että tässä se nyt on.

Sen nimeksi olisi voinut tulla Laulu tärkeistä asioista, mutta päätin palata vanhaan tuttuun fraasiini Aina joku mielipide. Tällä nimellä on ollut olemassa blogi jos toinenkin, mutta se touhu on mennyt aina niin vakavaksi, aion yrittää pitää kevyempää linjaa nyt.

Tämä blogi ei sisällä mitään aikuistenoikeita mielipiteitä, vaan puolihuolimatonta kommentointia sinänsä Tärkeisiin Asioihin. Tai vähemmän tärkeisiin. Pitää fiksata ulkoasua vielä ajan kanssa, koska nyt on kello 6:56 ja enempää ei nyt irtoa.

Niin ja saatan vielä vaihtaa nimenkin. Ja osoitteen. Vaikea nyt tässä sanoa.







Ei kommentteja :

Lähetä kommentti